förra veckan händelser!

Jag har en hel del att ta igen då jag inte uppaderat bloggen på över en vecka!!

Förra helgen var det fullt upp med att förbereda inför Mejas dop. Baka, inhandla grejer, duka och fixa.
Allt gick jättebra! Tack alla ni som kom och för dom fina presenter som lilla Meja fick :) 
Är så glad över att Furat ville vara fadder/gudfar! Är glad att Rebecka ville vara fadder/gudmor såklart :P

I söndags fick vi äntligen veta att det blir lägenhetsbyte med våra grannar!! Så nu packas det för fullt, för om två veckor flyttar vi till en trea på samma område :) Det är iaf ett steg i rätt riktning! Ska bli så skönt att äntligen få lite ordning på hemmet och att ha ett "eget" sovrum.

Veckan som gått har jag spenderat med mamma.
 Andreas var i väg och fiskade hummer på Orust!
Skönt med en hjälpande hand när herrn i huset inte är hemma! Så min lilla mor sov här hela veckan och hjälpte mig att packa inför flytten och med att få bussungarna i säng, är inte alltid så lätt att få tre barn att somna samtidigt. 
 Onsdagen var som onsdagar brukar vara. Gick till kyrkis, Emma var här, mycket trevlig som vanligt. Käkade lite och sen blev det ombytta roller ;) Emma agerade barnflicka och badade barnen tog på pyjamas och nattade :D TACK så mycket för hjälpen <3

Korta notiser..
Jag har klippt lugg!! Bara så att ni vet det ;)
Har köpt vinterskor till Jonathan!! Bara lite kvar att inhandla, sen klarar vi av vintern med snö och kyla :)
Varit på återbruket och köpt en gammal skolbänk till Jonathan "bilder kommer för den MÅSTE ses" helt sjukt att den bara kostade bara 350 kr 100 kroner minder än vad hans nya skor kostade, GALET!



I fredags var vi uppe på bvc, Meja fick 2 sprutor! Blev även vägning och mätning på alla tre barnen :) Fick också svar på min fråga om Meja får en tand och så var fallet! Hu, inte så kul att ha två som får tänder (Engla och Meja) 
 Flyttade förrådet också så nu är iaf det klart!
I lördags blev det till att packa och flytta ut en del grejer i förrådet, blev även en hel släpkärra med skräp också!! Skönt att bli av med lite skit som man har samlat på sig genom åren. "Låter som en gammal kärring" 
Utelek med barnen blev det och även en liten promenad med Johanna! Emma och Sandra kikade förbi på en kopp, alltid lika trevligt med besök av mina kära vänner. Kvällen avslutades med en filmkväll med Sandra! 
Igår var det söndag, slappardag hände inte så mycket!! På kvällen blev det fika inne hos Jacob och Johanna.
Sedan kom Emma och Micke för att spela bingolotto och äta tacos :) VARNING FÖR TRÖTTA BARN! Synd bara att det krockar med barnens sovtider, så Micke kommer nog aldrig hit igen ;) Jonathan var övertrött och hoppade runt som en studsboll, Engla grät och stackars Meja kom inte heller till ro i allt ståhej!! Men men, får hoppas att han inte blev helt avskräckt!

Bilder får jag försöka att fixa imorgon

Nä nu får jag sätta punkt för idag, sa ju att det skulle bli ett långt inlägg :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0