Onsdagen..

Igår var det Onsdag och då gick vi till kyrkis, det var bara vi där och en annan mamma med sin lilla tjej!   
 Jättemysigt och även skönt att det inte var några andra barn för då får vi göra som vi vill!!
Ruby som jobbar där kläde ut jonathan i en massa olika kläder :) HAHA! Så söt är han..
När det var sång var det Jontatahn som fick blåsa ut ljuset när vi var klara!!

Tejerna somnade i vagnen på vägen hem och då passade jag på att dricka en kopp kaffe och Jonathan spelade lite data.. Jonathans kompis kom hit sedan och då var det ju full rulle på alla. Stackars Engla får inte vara inne på rummet och får ta en del tjuvnyp från dom två större..
Det är en jobbig ålder som dom är i nu snart fem, tror ju att dom kan säga göra och tycka precis som DOM vill! Jag fick mig en utskällning ifrån Jonatahn för att jag sa till kompisen att jag inte vill att hon skulle ta fram kläder ur Englas byrå och att hon inte skulle byta kläder! Nä då var jag dum som skällde på henne mm! Längtar tills det blir finare vder och ljusare för då kommer barnen att få leka ute istället ;D
 Idag fick jag hotat honom när han betedde sig, att han inte fick gå till dagis om han inte slutade för jag vet inte vad jag/man ska ta sig till när han går upp i varv och vägrar lyssna eller ska bestämma själv.. Har man ont om tid så får det väl bli så som det blev i morse, men annars så försöker jag att prata och lugna ner honom, eller så får han gå in på sitt rum en stund!! Hur gör ni med era barn??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0