PattLisa TuttFia!!

Ja det är inte bara killar som ÄLSKAR bröst, utan även bebisar ;)
 
Jag ammar fortfarande Meja och i morgon är hon sex månader..
Jag sa att jag aldrig skulle amma så här länge max tre månader, men ack vad fel man kan ha!! 
 
Jag vill aldrig sluta att amma! 

Haha. Det är ju hur behändigt som helst och lättvindigt.. 
Jo det är klart att jag ska sluta  med amningen men fy vad bekväm man har blivit!!
Jag eller ja mitt bröst är det ju som agerar både mat, napp, trygghet och närhet och sömnpiller ;)
Men jag måste börja sparka mig själv där bak lite nu och komma igång på riktigt med smakport.
Meja har fått smaka på gröt i några dagar och idag fick hon några skedar med purre, päron/persika..
Men jag måste se till att det blir varje dag som hon får det, för nu vill jag att hon ska börja äta! Iaf på dagarna!!

 Idag har jag plockat ur diskmaskinen och sedan fyllt den och plockat ur den igen.. hängt upp tvätt, tvättat lite till och hängt upp den maskinen också ;) Det finns att göra här så om någon har tråkigt är det bara att komma hit så ska jag sätta er i arbete!!
Jag med Emma och Meja på det nya cafet idag  :) mysigt och gott.
Jag åt en grillad macka med skinka och kyckling och Emma åt smörgåstårta och varsin kaffe latte!!
Meja fick nöja sig med bröstmjök, men lika glad var hon för det.. Andreas och dom "stora" barnen åkte till mollösund idag.. Det är både roligt och skönt när dom åker, men samtidigt är det väldigt ensamt och tråkigt också.
 Men det är bara att se det posetiva i det hela för alla vinner ju något på det..
 Andreas får jobba och tjäna pengar, då är han glad! Jonathan och Engla får leka med Elin och Linnea, träffa farmor och farfar och övriga som är där!! Och Meja får all min tid och jag får egentid!!
Lite tråkigt att jag inte är där denna gången för idag fyller Rebecka år 19 år idag, stora tjejen nu :P
 I morgon blir det middag med mamma, också ett plus att Andreas inte är hemma för då kan vi äta kyckling! Han gillar inte det så vi äter inte det så ofta som jag skulle vilja..


En liten Meja på BB..

Sex månader senare..

Kommentarer
Postat av: Moster

Ha,ha,ha blir det kyckling med rödkål då eller??? kram å ha det bra..

2011-01-15 @ 00:10:51
Postat av: Frida

å vad tiden går fort!

2011-01-16 @ 15:50:47
URL: http://fridolfo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0